הפעלת הביטוח במקרה תאונה

ביטוח אופנוע – איך מפעילים את הביטוח במקרה תאונה?

פוליסת ביטוח אופנוע היא תעודת ביטוח המהווה ראיה לחוזה בין המבוטח, בעל הפוליסה ובין חברת הביטוח. בפוליסה מוגדרים מראש מה יהיו הכיסויים למקרה של תאונת אופנוע. את ביטוח החובה כל נהג חייב לרכוש. ביטח צד ג' לרוב כולם רוכשים, כדי לכסות עצמןם מפגיעה בכלי רכב אחר. ביטוח מקיף, יעשו בדרך כלל מי שמחזיקים באופנוע יקר, שיש סיכוי שיגנב, או שנזק יצריך עלויות גבוהות. לאופנוע ישן, מחיר הפוליסה אינו מצדיק ביטוח מקיף. בכל פוליסה מוסדרים תנאים, גובה פיצוי וחריגעם בהם חברת הביטוח אינה מכסה נזקים. חברת הביטוח רשאית לבטל את הפוליסה אם היא סבורה שהמבוטח ביצע הונאה, או אם לא שילם בזמן,  וזאת בדואר תוך 21 יום. גם המבוטח עצמו יכול לבטל את הפוליסה בפניה בכתב למבטחת, בן אם מכר את כלי הרכב, או בין אם מצא פוליסה זולה יותר.

אופן הפנייה לחברת הביטוח

קרתה לכם תאונה? לא נעים, אבל גם לנהג הזהיר ביותר זה יכול לקרות. זו בדיוק הסיבה לרכישת ביטוח אופנוע. חשוב מאד ליידע את חברת הביטוח מיד לאחר קרות התאונה. יש לשלוח לה מסמכים רלוונטים לתאונה, למלא טופס תביעה ולאחר שחברת הביטוח תבדוק את כל הממצאים, היא תיידע אתכם על המשך ההליך. לחברת הביטוח יש סמכות לייצג אתכם ולפעול בשמכם בהליך משפטי. חברת הביטוח יודעת להעריך את הסיכויים שלכם לפיצויים במקרב שמגיעים לכם, ולכן עליכם לשתף פעולה בין אם החליטה על הליך בבית משפט ובין אם החליטה להגיע לפשרה.

איסור הודאה

בעת תאונה, ובייחוד בתאונה שבה מעורבים נפגעים, עשוי למצוא את עצמו הנהג הפוגע מבולבל, לא מרוכז ואף חסר אונים. למקום התאונה מגיעה ניידת משטרה ובוחן רכב. הנהג הפוגע בדרך כלל נשאל אודות נסיבות התאונה. מתוקף ההסכם בין חברת הביטוח למבוטח, בו היא מייצגת אותו ומטפלת בכל הליך משפטי או תביעה כנגדו, חל איסור הודאה של המבוטח על הארוע התאונתי שבו אופנועו היה מעורב באופן ישיר או עקיף. חל איסור להודות באשמה על תאונה, להגיע לפשרה כלשהי עם הצד הנפגע, או לשלם בעבור הנזקים באופן ישיר וללא תיווך חברת הביטוח. כל הודאה, באם תעשה, חייבת להעשות רק לאחר שהחברה בה רכשתם ביטוח אופנוע הסכימה לכך בכתב, כחלק מטיפול התיק של המבוטח.

החזר הוצאות למבוטח לאחר תאונה

חברת הביטוח תחזיר למבוטח הוצאות משפט סבירות, וכן תכיר בהוצאות ותשלומים נלווים שהיה על המבוטח לשלם כתוצאה מהתאונה. על המבוטח כמובן להמציא קבלות וראיות סבירות אחרות שמוכיחות כי ההוצאות הן אמיתיות וחיוניות. את הראיות והקבלות יש להעביר לחברת הביטוח תוך זמן סביר. חברת הביטוח רשאית לבקש מהמבוטח לחתום על תצהיר שבו הוא חותם ומעיד על כך שהקבלות אינן פיקטיביות. התצהיר מצורף לתביעה לתשלום תכוף ומוגש לטיפול בבית  המשפט.

מחפשים מידע מקצועי נוסף על ביטוח אופנוע? הכנסו לקישור הבא: http://ביטוחאופנוע.net/

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה