ביטוח אופנוע השוואת מחירים

בקרוב-עלייה-של-כ-20-במחירי-הביטוח

היכונו להתייקרות הביטוח

עלות ביטוח חובה לאופנוע בישראל הוא מהיקרים בעולם!! ולפי נתונים סטטיסטיים אחוז מסויים מרוכבי הדו גלגלי בוחר לעבור על החוק ונוהג ללא ביטוח!! אם זה לא מספיק הרי שבקרוב המחירים צפויים אף לעלות יותר. "הפול", הנו התאגיד המנהל של מאגר ביטוחי החובה לרכב בישראל, עתר לאחרונה בדרישה לבג"צ כנגד משרד האוצר לבצע באופן מיידי שינוי בתעריפי ביטוח החובה לאופנועים וקטנועים – שינוי שיהפוך את מחירי הביטוח ליקרים יותר ממה שהיום.

הסיבה לעליה בתעריפים

ועדת וינוגרד, אותה מינה שר הרווחה לפני מספר חודשים, קבעה כי יש להוריד את הריבית בה משתמשים כיום בעת תשלום פיצויים לאנשים שנפגעו בתאונות דרכים. הורדת הריבית הזו תוביל לעלייה בסכומי הפיצויים שיהיה על המוסד לביטוח לאומי לשלם, והואיל וחברות הביטוח מממנות את הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים,אזי צפוי ליפול עליהן נטל כלכלי כבד. זו הסיבה שחברות הביטוח פנו בדרישה למשרד האוצר, לפיה רק העלאת תעריפי הביטוח תסייע להן לעמוד בנטל. משרד האוצר, בתגובה, הודיע באוגוסט האחרון כי תעריפיהם של כלל ביטוחי החובה צפויים לעלות בגובה של 13% עד 20%, מה שגרר תגובה חריפה מן הציבור, שבעקבותיה הודיע שר האוצר כי יפעל לביטול התקנות המשפיעות על תעריפי הביטוח.אלא שגם אם המלצות הועדה יתמסמסו, עדיין חובתו של בית המשפט היא להתחשב בהיוון הריבית. בינתיים ניתנו כבר מספר הכרעות דין בבתי המשפט אשר פעלו לאור המלצות ועדת וינוגרד, כך שחברות הביטוח כבר נערכות,הלכה למעשה, לתשלום פיצויים גדולים יותר בתביעות עתידיות. כיוון שחלק מאותן חברות ביטוח כבר הכריזו כי לא יהיה באפשרותן להעביר כספים מעבר למה שקובע החוק משמעות הדבר היא סיכוי גבוה להיווצרות גרעון בכספי התאגיד המנהל של מאגר ביטוחי החובה לרכב בישראל המיועדים לפיצויים. כיוון שכך,התאגיד ממשיך להתעקש להעלות את תעריפי הביטוח או למצוא מקור מימון אחר.

שיעור העלייה הצפוי בביטוח חובה לאופנוע : 19.6% 

התאגיד, אם כן, דורש כי כבר החל מהאחד בינואר 2017 יעלו תעריפי ביטוח החובה לאופנוענים ב-19.6% לכל הפחות, ומאיימים כי אילולא כן, עשוי להיגרם לציבור המבוטחים נזק חסר תקנה.התאגיד טוען כי קיימת שכיחות גבוהה של תאונות דרכים שבהן מעורבים כלי רכב דו גלגליים ואופי הפציעות של הרוכבים המעורבים בתאונות אלה חמור יותר. נתונים אלה הופכים את רוכבי האופנועים לבעלי סיכון גבוה, וחברות ביטוח רבות פשוט לא מוכנות לבטח אותם. על פי החישוב של התאגיד, הלוקח בחשבון נתונים סטטיסטיים היסטוריים, מגמות צפויות העשויות להעלות את שכיחות התביעות ואומדן תשלומים עתידיים, הסיכון הגבוה ממילא של ביטוח רוכבי אופנועים צפוי לעלות בשיעור של 19.6%, וזו הסיבה לדרישתו ממשרד האוצר להעלות את תעריפי ביטוח החובה לפחות בשיעור זהה.

מעוניינים לדעת מהי עלות ביטוח חובה לקטנוע שלכם  ?
[/av_textblock]