ביטוח חובה לרכב באינטרנט

ביטוח חובה לרכב באינטרנט

ביטוח חובה לרכב באינטרנט

ביטוח חובה לרכב ניתן למצוא ברבים מאתרי האינטנרט, החוק בישראל אוסר על נסיעת רכב ללא ביטוח חובה, זהו ביטוח אותו חייב לרכוש כל בעל רכב, ללא קשר לגיל וסוג הרכב. אך הוא לא מכסה את כל הנזקים והמקרים המצערים שעלולים לקרות על הכביש ובשביל זה קיימים עוד שני סוגי ביטוח עיקריים: ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. ביטוחים אלה הם לא חובה אלא רשות וישנם נהגים הבוחרים לא לבטח את רכבם בביטוחים אלה. במיוחד אם מדובר ברכבים ישנים עליהם בדרך כלל ביטוח מקיף גבוה ממחירו של הרכב עצמו. אך מי שבכל זאת רוצה להבטיח לעצמו ראש שקט, לפחות בכל הקשור לנזקי רכוש לצד ג' יכול לקנות ביטוח צד ג', שהוא הרבה יותר זול מביטוח מקיף. כך או כך, לפני שרוכשים פוליסת ביטוח לרכב, מכל סוג שהוא, חייבים לערוך סקר שוק מעמיק ולהשוות מחירים. ההפרשים עלולים להגיע לאלפי שקלים בשנה וזה בהחלט לא מעט כסף.

ממה מורכב הביטוח

ביטוח חובה הוא כאמור ביטוח שחובה על כל בעל רכב לרכוש. הוא מכסה אך ורק נזקי גוף (פציעה או מוות) אשר עלולים להיגרם לנהג, לנוסעי הרכב ולאנשים שמחוץ לרכב. ביטוח חובה לרכבים דו גלגליים בדרך כלל יקר יותר מביטוח לרכבים משפחתיים וזאת בשל הסיכון הגבוה לנזקי גוף של הרוכב. מטרתו של ביטוח חובה הוא בעיקר להבטיח לנפגעים אפשרות לשקם את עצמם לאחר התאונה במסגרות שיקומיות שונות. תעריפי ביטוח חובה משתנים מחברה לחברה ויש לבדוק היטב את השוק לפני הרכישה. הם נקבעים לפי מספר פרמטרים כמו סוג הרכב ונתוני הנהג. בעבר, לכל הנהגים, זאת אומרת גם לעבריינים ידועים וגם לנהגים טובים, היה תעריף אחיד. בשנים האחרונות הדבר השתנה כאשר הנהגים הטובים משלמים פחות כסף מחבריהם העבריינים. בנוסף לכך, חברות הביטוח מתייחסות לנתונים כגון נפח המנוע, מספר כריות האוויר, מספר תביעות בעבר, שלילות רישיון וכו'.

מה לא מכסה הביטוח?

ביטוח חובה מכסה את ההוצאות הרפואיות של הנהג, הנוסעים ברכב והאנשים שמחוצה לו אשר נפגעו על ידי רכבו של המבוטח. הוצאות אלה חלות גם על טיפולים שיקומיים שונים. בנוסף לכך, הביטוח מכסה אובדן כושר עבודה בסך השכר הממוצע במשק וכן מעניק פיצוי על סבל או כאב אשר נגרם עקב תאונה. הביטוח  אינו מכסה נזקי רכוש ובשביל זה כדאי להשלים אותו עם ביטוח מקיף או ביטוח צד ג' הכלול בביטוח המקיף אך ניתן לרכישה בנפרד.מחרים לדוגמא ניתן למצוא באתר AIG בקישור הבא

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה