כמה עולה ביטוח חובה לאופנוע

פרמטרים לחישוב תעריפי פוליסה

ביטוח אופנוע – תעריפי פוליסה

ביטוח אופנוע נחשב יקר יחסית לביטוח רכב. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שרוכב אופנוע חשוף מאד לפגיעות גופניות ונזקים משום שהוא אינו ממוגן כמו נהגי רכב. העדרו של המיגון גורם לכך שבכל תאונת אופנוע, ולו הקלה ביותר, נגרם נזק גופני לרוכב, מה שמחייב את חברת הביטוח לגבות תעריפים גבוהים בפוליסה כדי להתמודד עם הסיכונים והפיצויים הגבוהים בכיסוי הנזקים. חברות הביטוח רבות אינן ששות לבטח אופנועים ולכן התעריפים שלהם גבוהים מאד. מספר החברות המבטחות אופנועים נמוך מחברות המבטחות רכבים ומכאן שהתחרות מספיק גבוהה כדי שהצרכן יהנה מתעריפים אטרקטיבים.

פרמטרים לחישוב תעריפי פוליסה

בשנים האחרונות תעריפי הביטוח הפכו להיות דיפרנצאליים. הם אינם קבועים, אלא מחושבים לפי פרמטרים שונים.

  • וותק – ככל שנהג וותיק יותר כך הפרמיה תהיה נמוכה יותר. יש להבדיל בין נהג צעיר, מתחת לגיל 24, לבין נהג חדש, מי שטרם מלאו לו שנתיים מיום הוצאת רישיון נהיגה.
  • גיל – ככל שהגיל צעיר יותר כך הפרמיה גבוהה יותר. כך למשל נהג בן 30 ישלם פרמיה נמוכה יותר מנהג בן 24. נהג בן 21 ישלם פרמיה הרבה יותר גבוהה. הסיבה להפרשי הפרמיה נעוצה בעובדה שנהיגה טובה היא פונקציה של ניסיון. ככל שהנהג מבוגר יותר, הוא מנוסה יותר ומגלה יותר אחריות.
  • העדר תביעות למשך 3 שנים –  אי מעורבות בתאונות תביא למצב שהמבוטח לא היה מעורב בתביעות ולא הופעלה פוליסת הביטוח. פרמטר זה יוזיל את עלות הפרמיה בביטוח אופנוע.
  • שלילות בעבר – הרשעות בבית משפט שהביאו לשלילת רישיון יעלו את גובה הפרמיה.
  • שימוש האופנוע  – לצורך מסחרי או פרטי. שימוש מסחרי הוא מסיבי יותר ולכן מעלה את הסיכון לתאונות.
  • נפח האופנוע בסמ"ק – אופנועים נעים בין 50-500 סמ"ק. ככל שהנפח גדול יותר, התעריפים גבוהים יותר.

התאמת פוליסה

פוליסה משתלמת היא כזו שתיתן להם כיסוי אופטימילי בתשלום הוגן. אם האופנוע יקר כדאי שתעשו לו ביטוח מקיף כך שתוכלו להיות מכוסים מפני גניבה, שריפה, אובדן גמור (טוטאלוס וכד'). אם האופנוע לא יקר, תוכלו להסתפק בביטוח אופנוע צד ג' שיכסה אתכם במקרה שתפגעו בכלי רכב אחר. במידה והאופנוע שלכם ינזק, תוכלו לתבוע את הביטוח של הגורם הפוגע. כמובן שבכל מקרה עליכם לבטח את האופנוע בביטוח חובה לכיסוי נזקי גוף אפשריים כתוצאה מתאונה.

לחסוך בהוצאות הפוליסה

פוליסות אופנועים אינן זולות נוכח הסיכון שלוקחת חברת הביטוח וריבוי תאונות ובהן נזקי גוף ורכוש. כדי לחסוך עלויות מומלץ להשוות מחירים. תוכלו למצוא כי ביטוח חובה יהיה זול יותר בחברה אחת, ואילו ביטוח צד ג' או מקיף יהיה זול בחברה אחרת. שקללו את כל הפרמטרים ובדקו היכן משתלם לכם לבטח. בדקו היכן אתם יכולים לחסוך. אם אתם נהגים בודדים, אם אתם מעל גיל 30, או ללא תביעות בשלוש השנים האחרונות הפרמיה תהיה נמוכה יותר. בדקו באילו פרמטרים אתם עומדים וזכאים להנחה. בדקו איזו חברה מציעה לכם תנאי תשלום טובים ופריסת תשלומים נוחה.

פרטים נוספים אודות פוליסות ביטוח תוכלו למצוא בדף הבית שלנו

https://xn--4dbbmbajfh2evat.net/