ביטוח מקיף לרכב

ביטוח מקיף לרכב

ביטוח מקיף לרכב  

בנוסף לביטוח חובה שהוא חובה לכל רכב בישראל, נוהגים בעלי הרכבים לרכוש לעצמם גם ביטוח מקיף אשר משלים את ביטוח החובה המכסה אך ורק נזקים גופניים.
ביטוח זה מכסה נזקי רכוש כולל צד ג' ולמעשה מציע לנהגים מטריה רחבה של כיסויים במקרה הצורך. הכיסוי מפצה את הנהגים על נזקים שנגרמו לרכבם או לרכבם

של אנשים אחרים, כן גם רכושם כמו גדר הבית, חומה עמוד חשמל וכו'. ביטוח מקיף הנו מושג כללי ואינו תקף רק לרכב פרטי ביטוח מקיף זה קיים גם באופנועים משאיות ואילו וטרקטורים, תעריפי הביטוח משתנים מחברה לחברה ונקבעים על פי שורה ארוכה של פרמטרים וקיימת דרישה לאמצעי מיגון ואת זה כדאי לבדוק בטרם רוכשים פוליסה.

מה כולל הכיסוי ומה לא?

אם רכבם ניזוק או אם רכבו של אדם אחר ניזוק עקב תאונה בה הייתם מעורבים, ביטוח מקיף לרכב יפצה אתכם בפיצוי כספי. סכום הפיצוי יקבע לפי שיעור הנזק הנגרם לרכוש, כאשר במקרים של גניבה או אובדן גמור (נזק מעל 50% מערך הרכב) תפוצו בגובה ערך הרכב טרום הגניבה או התאונה. במקרה של נזק לרוכש או אובדן להלכה של הרכב הפיצוי יקבע על ידי שמאי. קיימת גם השתתפות עצמית, כולל השתתפות עצמית צד ג', שגם היא נקבעת בהתאם לתנאי הפוליסה הספציפית. תוספות אשר מרבית הפוליסות כוללות: הגנה משפטית, טיפול בתביעות צד ג' ותחבורה חלופית. מה שהן אינן כוללות: שירותי דרך וגרירה, החלפת גלגל, שירותי מוסך, טסט זהב, שירותי אספקת דלק, תיקון שמשות, רכב חלופי בעת גניבה.

איך להוזיל את מחיר הביטוח

מחירי פוליסות ביטוח משתנים מחברה לחברה, ללא קשר להרחבות ולתוספות. ההפרשים לעיתים מגיעים לאלפי שקלים ואת זה הנהגים חייבים לדעת. אין צורך להיות מומחה לביטוחים אלא מספיק אם תעזרו באתרים המציעים אפשרות להשוואת מחירים בין חברות הביטוח השונות. עוד כדאי לזכור שנהגים זהירים, ללא תאונות והרשעות, משלמים פחות מנהגים עבריינים. כמו כן, אפשרת לקבל הנחה בגין אי נהיגה בשבת וחגי ישראל. חשוב לבדוק רק האם הפוליסה כוללת אפשרות נהיגה: לכל נהג, נהג יחיד או נהג צעיר – כל אלה גם מייקרים ומוזילים את הפוליסה. לפרטים נוספים וקבלת מידע והצעת מחיר ניתן להכנס לאתר של כלל ביטוח 

ביטוח מקיף לרכב – ירידת ערך

פוליסת ביטוח מקיף לרוב כוללת גם ירידת ערך. ירידת ערך זהו סכום הפיצוי שחברת הביטוח תשלם למבוטח במידה ורכבו יינזק ויתוקן ובכך ערכו ירד, בהתאם לקביעת השמאי. כך למשל, אם שווי הרכב לפני הנזק עמד על 100 אלף שקל ואחריו הוא ירד ל- 80 אלף שקל, הרי חברת הביטוח תשלם למבוטח 20 אלף שקל בגין ירידת הערך.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה