ביטוח מקיף לאופנוע

איך תוזילו את עלויות הפוליסה

פוליסת ביטוח אופנועים – כל מה שרציתם לדעת

במדינה כמו ישראל רווית פקקים, אופנוע נחשב פתרון מהיר ונוח. לרכב דו גלגלי יש לא מעט יתרונות. מלבד ענין הפקקים, אין בעיות חנייה וגורם משמעותי לא פחות – יש חסכון  בדלק. עם זאת, אליה וקוץ בה. שיעור פרמיית ביטוח אופנוע גבוה במיוחד ביחס לכלי רכב רגיל. חברות הביטוח מעלות את תעריפי הפוליסה בעיקר בשל הסיכון הרב יותר לתאונות ופגיעות גופניות כתוצאה מכך. כל תאונה ברכב דו גלגלי גוררת אחריה תשלום נזקים גבוה ולכן חברות הביטוח צריכות לקחת בחשבון את כל הסיכונים שבפוליסה. לא מעט חברות אינן ששות כלל לבטח אופנועים ומציעות תעריפים גבוהים במיוחד, שברוב המקרים הנהג הממוצע לא יוכל לעמוד בה ויחפש חלופה בחברה אחרת.

ביטוח דיפרנציאלי

בעבר, אם נעשתה תאונה בין אופנוע לרכב פרטי, עלות הכיסוי התחלקה חצי חצי בין חברות הביטוח. רפורמה שנעשתה בשנת 2008 קבעה כי חברת הביטוח של האופנוע המעורב בתאונה תשלם רק רבע מעלות הנזק ואת השאר תשלם חברת הביטוח של הרכב. הרפורמה הזו היתה אמורה להוזיל את העלויות מכיוון שהסיכון שלקחו חברות שביטחו אופנועים ירד. עם זאת, התעריפים רק התייקרו. מאוחר יותר חלה שינוי שקבע שהביטוח יהיה דיפרנציאלי ויותאם לנתוני הנהגים. נהגים ללא תביעות קודמות יזכו להנחות בביטוח אופנוע. נהגים מבוגרים יותר בדרך כלל זהירים ומנוסים יותר. הם פחות מעורבים בתאונות וזכאים למחירים אטרקטיבים יותר.

לא רוצים לבטח אתכם? פנו לחברת הפול

נהגי אופנועים לא מעטים נקלעים לסיטואציה בה חברות ביטוח לא מעוניינות לבטח אותם בביטוח אופנוע. אחת הסיבות העיקריות – מעורבות בתאונות דרכים ובתביעות. מאחר ונהגים אלה חייבים ביטוח חובה, יש להם אופצייה לבטח בחברת הפול. מדובר בתאגיד חברות הביטוח, וכאן, אמנם יוכלו לבטח, אך בעלויות גבוהות במיוחד. כמובן, שמי שאינו נהג בעייתי, צריך ומומלץ שיפנה לחברת ביטוח רגילה וישיג לעצמו פוליסה המתאימה לנתוניו כנהג.

איך תוזילו את עלויות הפוליסה?

  • ראשית, רכשו פוליסה שמתאימה לאופנוע שברשותכם. אופנוע יקר מצריך ביטוח אופנוע מקיף ומיגונים מתאימים. אופנוע ישן, לא יצדיק את עלויות הפרמיה ותוכלו לרכוש ביטוח צד ג'. וודאו שהכיסויים שיש הם רלוונטים לכם. וותרו על כיסויים מיותרים. דאגו לביטוח גרירה.
  • השוו מחירי ביטוח חובה, צד ג' ומקיף במספר חברות. תתפלאו למצוא הבדלים ניכרים בין הפוליסות השונות בכל אחד ממרכיבי הפוליסה.
  • אם אין לכם תביעות בשלוש השנים האחרונות, בקשו מחברות הביטוח בהן ביטחתם בשלוש השנים האחרונות מסמך העדר תביעות. תוכלו לזכות להנחה.
  • אם אתם נהגים יחידים עשו ביטוח לנהג יחיד.
  • בדקו האם תוכלו לקבל פריסת תשלומים, ואם תהיו זכאים להנחת מזומן.
  • בדקו והשוו את גובה ההשתתפות העצמית במקרה תאונה.

לפרטים והצעות מחיר אטרקטיביות הכנסו לדף הבית של אתר ביטוח אופנוע נט:

https://xn--4dbbmbajfh2evat.net/