ביטוח צד ג לקטנוע

ביטוח צד ג' לקטנוע

כמה עולה ביטוח צד ג' לקטנוע ומהו מכסה?

מה עדיף לעשות ביטוח צד שלישי או מקיף? לפעמים נדמה כי אנו סומכים יותר מידי על סוכן הביטוח בעת כריתת חוזה הביטוח, הבעיה היא שבשוק מטורף ותחרותי של ימינו ייתכן ולסוכן הביטוח אין באמת את הזמן והכדאיות להבין מהם בדיוק הצרכים שלנו ומוכר לנו את פוליסת הביטוח שביקשנו מבלי לרדת לפרטים הקטנים באמת, במחשבה כי אנו המבוטחים יודעים בוודאות מה אנו רוצים ולמה הכוונה? כאשר אנו כמבוטחים מבקשים מסוכן הביטוח לרכוש ביטוח מקיף לקטנוע ששוויו 10.000 ש"ח, צריך הסוכן להציג בפנינו את האפשרויות הקיימות ולתת לנו לקבל החלטה לאחר שקלול עלות תועלת כאשר אנו רוצים לעשות ביטוח, האחריות הבלעדית לברור תנאי הפוליסה, פרמיית הביטוח והכיסויים היא עלינו בלבד ולא על הסוכן, לכן בפעם הבאה לפני שתרכשו ביטוח לקטנוע קחו אחריות ואל תאשימו את הסוכן! אז כמה עולה ביטוח צד ג' לקטנוע 250 סמ"ק לדוגמא? המחיר נע בסביבות 500/600 ש"ח לנהג יחיד נקוב בשם לא כולל שירותי גרירה (נכון לנובמבר 2020).

ההבדל בין ביטוח צד ג לבין ביטוח חובה 

  • בכדי לעזור לכם לבחור ביטוח קטנוע חשוב קודם שתבינו את המושגים הבסיסים בתחום הביטוח,ראשית צריך להבין את ההבדל בין הכיסויים הקיימים : ביטוח רכוש (צד ג' או מקיף) לבין ביטוח חובה לאופנוע.
  • ביטוח חובה – על-פי פקודת ביטוח רכב מנועי זהו ביטוח המכסה את המבוטח, את נוסעי כלי הרכב ואת הולכי הרגל מפני נזקי גוף והוצאות הכרוכות (הוצאות הרפואיות , אובדן השתכרות,כאב וסבל), בשל תאונה המכוסה במסגרת תנאי הפוליסה .
  • ביטוח צד ג' לקטנוע – הפוליסה מכסה אתכם מפני אחריות בגין נזקי צד שלישי  רכב ורכוש כתוצאה מהשימוש בקטנוע המבוטח .
  • ביטוח מקיף – מכסה בפני נזקי רכוש שנגרמו לרכוש צד שלישי ובנוסף בני נזק עצמי (תאונה , גניבה ועוד על פי הכיסוי שנרכש בפוליסה ) על פרטי הכיסויים וסוגי הפוליסות נדון בהרחבה בהמשך הפוסט.

אוהבים סיכון או לא ?

ככלל אצבע לא ניתן לקבוע ולהחליט מתי עושים ביטוח צד ג' או מתי עושים מקיף לקטנוע ,הנושא מאד סובייקטיבי ונתון אך ורק להחלטת המבוטח .
סטטיסטית ניתן לומר כי רוב לקוחות האתר יעשו ביטוח צד ג לקטנוע 125 או לקטנוע בנפח 250 סמ"ק, מחיר קטנועים חדשים בסגמנט של 100 עד 300 סמ"ק
יעלו בין 20.000 ל 30.000 ש"ח, אי לכך מבחינה סטטיסטית יעשו ביטוח צד ג' ולא ביטוח מקיף.

ביטוח חובה – חישוב ביטוח חובה מורכב מעט יותר, מומלץ להכנס לפוסט של ביטוח חובה בו מפורטים הפרטמטרים הרלוונטים.
הערה: ביטוח צד שליש לקטנוע – מכסה אתכם בפני נזקים שנגרמו לרכוש צד שלישי {רכוש של אדם אחר} אך לא מכסה בגין נזק לרכוש שלכם!!

מהו כיסוי ביטוח צד שלישי ?

ביטוח צד שלישי לקטנוע זהו רק אחד ממרכיבי הכיסוי הקיימים בביטוח מקיף, אם הזכרנו בפרקים הקודמים כי כיסוי מקיף לקטנוע מכסה אתכם בגין נזק עצמי לרכוש ובנוסף מכסה גם נזק עבור רכוש של אדם אחר (במגבלות הפוליסה כמובן), אזי ביטוח צד שלישי מכסה אתכם בגין נזק רכוש לצד ג במסגרת כיסויי הפוליסה שלכם.זאת אומרת שאם רכשתם פוליסת צד שלישי וגרמתם נזק לרכוש צד ג' (רכוש של אדם אחר) פוליסת הביטוח שלכם תכסה אך ורק את נזק הרכוש שגרמתם לצד ג' ובשום פנים ואופן לא תכסה את הנזק העצמי שגרמתם לקטנוע שלכם,מה שאומר שבמקרה הטוב תגררו אותו למוסך הקרוב ותישאו בעלות התיקון בעצמכם בנוסף שימו לב כי עליכם לשאת בהשתתפות עצמית הנקובה בפוליסת הביטוח שלכם.

  1. כאשר מחיר הקטנוע נמוך ולא רוצים לשאת בעלות ביטוח מקיף
  2. כאשר הסבירות לתאונה עם רכב נוסף נראית נמוכה (הקטנוע נרכש לנסיעות ממש קצרות)
  3. כאשר גניבת הקטנוע או טאטולוס לא יגרמו לחסרון כיס המבוטח
  4. כאשר אין ברשותכם די כסף לרכוש ביטוח מקיף

 

צפו בסרטון הבא : קטנוע Express 125