ביטוח תאונות אישיות לאופנוע

ביטוח תאונות אישיות לאופנוע

ביטוח תאונות אישיות לאופנוע

לא מעט אנשים רוכשים פוליסות ביטוח כאלה ואחרות, אולם פוליסת ביטוח תאונות אישיות היא הכרח המציאות שכן לעולם לא נדע באם ניפגע מתאונה. הפוליסה מעניקה פיצויים במקרי מוות, אובדן כושר עבודה ונכות. כאשר מדובר על ביטוח תאונות אישיות הוא יכול להיות נרחב יותר או פחות והוא גם משתנה בין חברת ביטוח אחת לשנייה. כיסוי זה כולל נזקים גופניים אשר נגרמו עקב תאונה והוא בדרך כלל מכסה את המבוטח בכל זמן ובכל מקום גם כאשר הוא נמצא מחוץ לארץ. ישנם מקרים חריגים בהם לא חלים תנאים אלה ולכן יש לברר עם חברת הביטוח מבעוד מועד מהם המקרים עליהם ניתן כיסוי ומה הם המקרים בהם לא ניתן.

האם חובה לעשות ביטוח תאונות אישיות?

ישנם מצבים מסוימים המחייבים על פי חוק פוליסות ביטוח תאונות אישיות. לדוגמא, בתי הספר בארץ כולל הגנים מבטחים את התלמידים במקרים של תאונות אישיות. גם אגודות ספורט, מכוני כושר ומועדוני צלילה מחויבים לכך. בנוסף, אנשים אשר רכשו משכנתא חייבים להיות מכוסים במקרי מוות אשר נגרמו עקב תאונה. חברות הביטוח בארץ מציעות למבוטחים לרכוש פוליסה פרטית בהתאם לנתוני המבוטח, פוליסה זו מכסה במקרים של אובדן כושר עבודה, נכות הנגרמת עקב תאונה (מדובר על תאונות אשר יכולות להתרחש בכל מקום ובכל זמן) ומקרי מוות. ניתן ביחד עם סוכן הביטוח לקבוע את תנאי הפוליסה על תוך שמתייחסים לפרמטרים כמו הגיל, המקצוע, רמת השכר ועוד.

חישוב גובה הפיצויים

פוליסות הביטוח לתאונות אישיות קובעות בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים מהו גובה הפיצויים אשר יינתן במקרים של מוות. סכום הפיצוי נקבע על ידי המבוטח והוא יכול לשנותו בכל עת. מן הסתם, ככל שהמבוטח ישלם יותר, כך יגדל בהתאם סכום הפרמיה. בשל כך, רצוי שהמבוטח יבדוק היטב מהו מצבו הכלכלי, מה הוא יכול להרשות לעצמו ומה לא ואו אז ליטול החלטה נכונה בעבורו. כאשר נגרם מקרה מוות עקב תאונה יורשי המבוטח יקבלו את הפיצויים על פי מה שנקבע מראש. במקרים בהם המבוטח הפך להיות נכה עקב תאונה, סכום הפיצויים יקבע על פי דרגת הנכות.

מתי מתיישנת התביעה?

כל מבוטח שרכש פוליסה ונפגע עקב תאונה, יהיה עליו להוכיח לחברת הביטוח שנגרם לו נזק. כאשר לעיתים חברת הביטוח תצטרך להוכיח זאת בעצמה. על המבוטח לא רק להביא ראיות אלא גם לשכנע את חברת הביטוח ושני הדברים קשורים אחד בשני. כל מבוטח יכול לגבות את דרישותיו באמצעות חוות דעת רפואיות, מסמכים המעידים על מצבו הבריאותי והנזק שנגרם לו עקב התאונה, כל זאת על מנת להביא לביסוס התביעה.תקופת ההתיישנות הפוליסה היא כשלוש שנים מעת אירע הנזק למבוטח, זמן ההתיישנות מסתיים בעת שהמבוטח מגיש תביעה לבית המשפט כאשר הגשת התביעה לחברת הביטוח איננה עוצרת את זמן ההתיישנות, משמע המבוטח רשאי להגיש תביעה עד כשלוש שנים מהיום בו אירעה התאונה וגם אם איחר ביום, הוא לא יהיה זכאי לפיצויים. ביטוח תאונות אישיות לאופנוע זהו ממש "מצרך חובה", אולם כדי למצוא את הפוליסה הטובה ביותר עבורכם מומלץ כי תפנו למומחים בתחום לצורך התאמה מלאה.